Μία έρευνα για το μπρόκολο και άλλο ένα πλεονέκτημα του

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι τρώγοντας μπρόκολο βοηθάμε στην ενίσχυση της υγείας μας. Αλλά ας το παραδεχτούμε, ένα πιάτο μπρόκολο δεν συγκρίνεται με τίποτα με ένα πιάτο ζυμαρικά. Πριν όμως βγάλετε από την διατροφή σας αυτά τα μικρά «δεντράκια», η επιστήμη βρήκε έναν ακόμη λόγο για τον οποίο η κατανάλωση μπρόκολου είναι καλή για εμάς. Οι πληροφορίες είναι αρκετά ενδιαφέρουσες ώστε κάποιοι άνθρωποι να θέλουν να προσθέσουν στη διατροφή τους περισσότερα πράσινα λαχανικά για την καλή λειτουργία του γαστρεντερολογικού τους συστήματος.

image προϊοντα - λαχανικά

Δεν είναι μυστικό ότι τα σταυροειδή λαχανικά όπως το μπρόκολο, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι καλά για την υγεία μας. Το μπρόκολο, για παράδειγμα, έχει αποδειχθεί ότι διαθέτει ικανότητες αντιμετώπισης του καρκίνου καθώς και τη δυνατότητα να μειωθούν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα για να βοηθηθούν οι διαβητικοί.

Μια νέα μελέτη  του Πανεπιστημίου της Πενσυλβανίας ενισχύει την θρεπτική αξία του μπρόκολου ειδικά εάν κάποιος υποφέρει από πεπτικά προβλήματα.

Χρησιμοποιώντας ποντίκια, οι ερευνητές κατάλαβαν ότι τα τρωκτικά που έτρωγαν μπρόκολο, μπορούσαν να υπομένουν καλύτερα τα πεπτικά προβλήματα που ίσως παρουσίαζαν, όπως το «σύνδρομο διαρροής εντέρου ή κολίτιδα. Αντίθετα αυτό δεν συνέβαινε στα ποντίκια που δεν έτρωγαν μπρόκολο.

«Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους θέλουμε να βοηθήσουμε στην καλή υγεία του γαστρεντερολογικού συστήματος. Ένας από αυτούς είναι όπως ήδη αναφέραμε το «σύνδρομο διαρροής εντέρου». Αυτό αρχικά δημιουργεί μια φλεγμονή που μπορεί να οδηγήσει σε άλλες παθήσεις όπως η αρθρίτιδα και οι καρδιακές παθήσεις»  δήλωσε ο Gary Perdew, καθηγητής γεωργικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνιας.

Ο Perdew και η ομάδα του πιστεύουν ότι ο λόγος που το μπρόκολο είναι αποτελεσματικό, οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο ορισμένες ενώσεις που περιέχει δεσμεύονται με τους υποδοχείς εντέρου. Όταν το μπρόκολο και άλλα σταυροειδή λαχανικά διασπώνται στο στομάχι, μία από τις προκύπτουσες ενώσεις βοηθά στη διατήρηση μιας υγιούς ισορροπίας στην εντερική χλωρίδα και στην ανοσολογική παρακολούθηση. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ασθενειών, όπως διαφόρων καρκίνων και της νόσου του Crohn, που προκαλούνται από φλεγμονή στο γαστρεντερολογικό σύστημα.

Οι άνθρωποι θα έπρεπε να τρώνε 3,5 φλιτζάνια λαχανικών την ημέρα ποσότητα που θα μπορούσε να είναι μεγάλη για μερικούς. Ωστόσο, ο Perdew αναφέρει ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν και άλλοι τρόποι για να αποκτήσουν αυτά τα οφέλη.

Τα λαχανάκια Βρυξελλών έχουν τριπλάσια ποσότητα, πράγμα που σημαίνει ότι ένα φλιτζάνι από αυτά θα μπορούσε να μας φέρει στο επιθυμητό επίπεδο λήψης.

Ο Perdew και η ομάδα του θα εξετάσουν επίσης τρόπους για να προσφέρουν τα οφέλη για την υγεία των σταυροειδών λαχανικών σε ανθρώπους που πρέπει να αποφύγουν υψηλές ίνες στη διατροφή τους για να αποφευχθεί η πεπτική δυσφορία.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο: Journal of Functional Foods.