Αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τις εσωτερικές επιφάνειες σαν ηχεία

Ενώ μερικές πρόσφατες εξελίξεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν επικεντρωθεί στην ανάπτυξη αυτόνομης – οδήγησης, ή ακόμα και στα ιπτάμενα οχήματα, η γερμανική εταιρεία Continental Corp, εστιάζει στη βελτίωση της εμπειρίας μέσα στο όχημα. Η Continental συνεργάζεται με την Auro Technologies για να φτιάξει ένα επαναστατικό σύστημα ήχου αυτοκινήτου. Η καινοτομία θα είναι ότι ο ήχος θα αναπαράγεται από ολόκληρο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, με τις εσωτερικές επιφάνειες σαν ηχεία!

Η Continental έχει αναπτύξει ένα σύστημα που αντικαθιστά συμβατικά μεγάφωνα με ενεργοποιητές που παράγουν ηχητικά κύματα, τα οποία στη συνέχεια “μεταφέρονται” και ενισχύονται από τις επιφάνειες του οχήματος. Η Continental ισχυρίζεται ότι ο ήχος που παράγεται στο σύστημα χωρίς ηχεία είναι ίσος με αυτόν των συμβατικών συστημάτων ήχου.

Ενώ τα περισσότερα συμβατικά συστήματα ήχου υψηλής τεχνολογίας χρειάζονται μεταξύ 10 και 20 ηχείων για την παραγωγή ήχου υψηλής ποιότητας, το Ac2ated Sound της Continental χρησιμοποιεί συγκεκριμένες περιοχές στο αυτοκίνητο για να παράγει διαφορετικές περιοχές συχνοτήτων που κανονικά παρέχονται από ηχεία. Οι κολόνες που συγκρατούν το παρμπρίζ είναι κατάλληλες για υψηλές συχνότητες, τα πλαϊνά στις πόρτες παράγουν μεσαίες συχνότητες και μεγάλες περιοχές όπως η επένδυση οροφής ή το πίσω ράφι δημιουργούν χαμηλές συχνότητες.

Ενώ τα συμβατικά συστήματα ήχου μπορούν να ζυγίσουν έως και 30 κιλά και να πιάσουν αρκετό χώρο, το σύστημα Ac2ated ζυγίζει μόλις δύο κιλά και καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο. Αυτές οι εξοικονομήσεις βάρους και διαστάσεων είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα, ιδίως στα ηλεκτρικά και τα αθλητικά αυτοκίνητα, όπου τόσο το βάρος όσο και ο χώρος είναι εξαιρετικά σημαντικά. Καθώς το σύστημα δεν απαιτεί ηχεία, δεν υπάρχει τίποτα που να διακόπτει τη σχεδίαση της εσωτερικής επιφάνειας.

Η Continental σχεδιάζει να προσφέρει τα συστήματα της σε διάφορα επίπεδα τιμών. Στην υψηλή κατηγορία, τα εμπρός καθίσματα θα χρησιμοποιηθούν για την ενδυνάμωση των μπάσων και θα παρέχουν ξεχωριστή εμπειρία ήχου για τους επιβάτες στο πίσω μέρος. Η εταιρεία ελπίζει ότι στο μέλλον, η τεχνολογία χωρίς ηχεία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προσφέρει μια απρόσκοπτη «αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής». Για παράδειγμα, επιτρέποντας στους οδηγούς να αλλάζουν τη μουσική ή την ένταση χρησιμοποιώντας λεκτικές οδηγίες, αντί να πατάνε κουμπιά.

Διαβάστε επίσης: