Πως μία συσκευή σε βοηθά στο να είσαι συγκεντρωμένος (video)

Έχουμε διαβάσει για την πρωτεΐνη του εγκεφάλου, την γλυπικάνη 4 και την επίδραση που έχει σε διάφορες νευρολογικές διαταραχές. Υπάρχει όμως και ένας διαφορετικός, περισσότερο διασκεδαστικός και ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος για άτομα που πάσχουν από διαταραχή έλλειψης προσοχής / υπερκινητικότητας (ADHD). Το NeuroPlus είναι ένα σετ μικροφώνου-ακουστικού που, σε συνδυασμό με μία από τις εφαρμογές παιχνιδιών για smartphones ή tablet βοηθά το χρήστη στο να είναι συγκεντρωμένος και γενικότερα να βελτιώσει αυτήν την ικανότητά του.

Ενώ οι χρήστες παίζουν το παιχνίδι, τα ακουστικά θα τους βοηθήσουν να κρατήσουν την εστίαση τους και να συγκεντρωθούν, μετρώντας τα εγκεφαλικά κύματα, χρησιμοποιώντας αισθητήρες ηλεκτροεγκεφαλογράμματος (EEG) για να ανιχνεύσουν την ηλεκτρική δραστηριότητα στον εγκέφαλο. Η συσκευή χρησιμοποιεί μοναδική τεχνολογία και μπορεί να κάνει διάκριση μεταξύ του εάν οι χρήστες είναι αποσπασμένοι, συγκεντρωμένοι ή κοιμισμένοι. Ουσιαστικά δηλαδή η επίδοση σου στο παιχνίδι εξαρτάται από το πόσο θα είσαι συγκεντρωμένος και όλο αυτό θα είναι μετρήσιμο.

Μια πρόσφατη μελέτη 60 παιδιών με ADHD ηλικίας μεταξύ 8 και 13 ετών δείχνει ότι τα παιδιά που χρησιμοποίησαν τη συσκευή είχαν βελτιωμένη συγκέντρωση. Ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί η συσκευή είναι στο παιχνίδι, Axon.  Ο παίκτης ελέγχει ένα δράκο παραμένοντας επικεντρωμένος σε αυτόν – όσο ισχυρότερη είναι η εστίαση, τόσο πιο γρήγορα ο δράκος θα πετάξει. Καθώς το NeuroPlus μπορεί επίσης να μετρήσει τις κινήσεις και την ένταση των μυών, θα «τιμωρήσει» τους παίκτες αν είναι πολύ τεταμένοι ή νευρικοί στη συμπεριφορά και την συγκέντρωση τους στο παιχνίδι.

Ο NeuroPlus ολοκλήρωσε πρόσφατα μία χρηματοδότηση από την πλατφόρμα του Indiegogo, συγκεντρώνοντας κοντά στα 150.000 δολάρια από περίπου 500 υποστηρικτές.

Έχουμε δει πως βελτιώνεται η ακοή με το να παίζεις ένα video game, πως μαθαίνουν τα παιδιά τη σημασία της υγιεινής διατροφής μέσω μιας εφαρμογής. Βλέπουμε στην πράξη έναν διαφορετικό ρόλο ηλεκτρονικών παιχνιδιών – εφαρμογών από αυτόν που είχαμε συνηθίσει.