Τα τροχαία ατυχήματα ένας τρόπος αποτροπής τους

Τα δίκυκλα αποτελούν ένα από τα πιο αγαπημένα μέσα μεταφοράς. Τα μειονεκτήματα που έχουν αφορούν καθαρά τον τομέα της ασφάλειας. Κινούνται χωρίς τις ζώνες ασφαλείας, τους αερόσακους και τα διάφορα προστατευτικά που έχουν καταστήσει τα αυτοκίνητα ασφαλή τις τελευταίες δεκαετίες.

Για να κάνουμε ασφαλέστερα τα δίκυκλα θα πρέπει να αναπτύξουμε με τέτοιο τρόπο τη  τεχνολογία προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τους τραυματισμούς και τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Με λίγα λόγια έναν τρόπο πρόβλεψης και αποτροπής τους.

image αυτοκινητιστικό ατύχημα

Μια ισραηλινή εταιρεία πιστεύει ότι η τεχνολογία επικοινωνιών μεταξύ δικύκλων και αυτοκινήτων μπορεί να κάνει ακριβώς αυτό.  Η ανάπτυξη και δοκιμή ενός συστήματος επικοινωνίας βασισμένο σε Wi-Fi που μπορεί να παρακολουθεί τα οχήματα που βρίσκονται κοντά – ανεξάρτητα από το αν τα βλέπουν – και να ειδοποιεί τον αναβάτη για επικείμενη σύγκρουση, παρέχοντας ενδεχομένως αρκετό χρόνο για να αποτρέψει μία σύγκρουση.

Αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία επικοινωνίας μικρής εμβέλειας για την ανταλλαγή πληροφοριών θέσης, ταχύτητας, κατεύθυνσης, λειτουργίας φρεναρίσματος και άλλων στοιχείων με κοντινά οχήματα που χρησιμοποιούν την ίδια εφαρμογή. Παρόμοια συστήματα ειδοποίησης, κυρίως σε ποδήλατα, έχουμε δει αλλά χωρίς την τεχνολογία wi-fi.

Το hardware, σχεδιασμένο για δοκιμές σε μοτοσικλέτες της Ducati, είναι ελαφρύ, συμπαγή και κατάλληλης ισχύος για να δουλεύει με δίτροχα, σύμφωνα με την εταιρεία. Είναι μια λύση χαμηλού κόστους και μπορεί να λειτουργεί σε ευρεία κλίμακα θερμοκρασιών και να τοποθετείται οπουδήποτε στη μοτοσικλέτα.

Όταν το σύστημα ανιχνεύσει μια απειλή – π.χ. ένα όχημα φρενάρει ξαφνικά ή διατηρεί ταχύτητα προκειμένου να παραβιάσει το κόκκινο φανάρι – προειδοποιεί τον αναβάτη με ηχητικά ή οπτικά σημάδια. Συμβουλεύει τον μοτοσικλετιστή μόνο όταν πιστεύει ότι μια σύγκρουση είναι επικείμενη. Το σύστημα μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να προειδοποιεί και τα μεγαλύτερα οχήματα για την παρουσία μοτοσικλετιστών. Η αρχική έρευνα υποδηλώνει ότι θα μπορούσε να αποτρέψει το ένα τρίτο όλων των ατυχημάτων με δίκυκλα στη Γερμανία, όπου και διεξάγεται η μελέτη.

Είναι ένα όραμα με ένα σημαντικό «πρόβλημα» όμως. Λειτουργεί μόνο εάν κάθε όχημα φέρει το ίδιο είδος τεχνολογίας.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε επίσης να αναπτυχθεί μέσω συστημάτων Wi-Fi που βασίζονται σε smartphones. Μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως οι ποδηλάτες. Θα μπορούσε, επίσης, να εξυπηρετεί πεζούς, για παράδειγμα ηλικιωμένους που διασχίζουν το δρόμο. Είναι ένας τρόπος που η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στο να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα.